Неділя
05.05.2024
08:52
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Спаський ліцей

Позакласний захід для учнів 5-х класів

Мета заходу:

•    перевірка знань, умінь і навичок з основ курсу інформатики початкової школи;

•   перевірка загального рівня ерудиції;

•    активізація пізнавальної діяльності учнів;

•    виховання почуття відповідальності за себе й ін­ших членів команди;

•    формування стійкого інтересу до предмета ін­форматики.

Обладнання: проектор, картки, папір, роздавальний матеріал.

Підготовчий етап

Під час підготовки до турніру учнів двох класів об'єд­нують у команди по 6 осіб. Кожна команда придумує собі назву, емблему й девіз, а також готує вітання ін­шим командам. Уболівальники вибирають по 3 при­строї комп'ютера й готують показ цих пристроїв за допомогою міміки й жестів.

ХІД ТУРНІРУ

1. Вступне слово вчителя

Вітаю вас, шановні учасники й уболівальники! Сьо­годні ми зібралися в цій залі, щоб визначити найкра­щих знавців інформатики нашої школи серед учнів 5-х класів. Команди зайняли свої місця, уболіваль­ники теж, тому дозвольте представити наше шанов­не журі. Сьогодні в складі журі присутні... Привітає­мо їх.

Ознайомтеся із положенням нашого турніру.

У ході турніру ми проведемо конкурси, в яких візь­муть участь не тільки члени команд, але й уболіваль­ники. За кожний конкурс нараховуються бали. Якщо команда не може виконати завдання, то слово на­дається вболівальникам цієї ж команди, у випадку правильної відповіді яких команді нараховуються бали. За оригінальні розв'язання, оригінальні подан­ня домашнього завдання командам нараховуються додаткові бали (бонуси). За недотримання правил, вигуки з місця бали знімаються. Після кожного кон­курсу підбиваються підсумки.

Переможцем оголошується команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

Отже, турнір «Знавців інформатики» серед учнів 5-х класів оголошую відкритим.

Привітання

Напевно, ви запитаєте: «Хто такий знавець інформа­тики?» Це звання присвоюється тим, хто охайно, швидко і якісно виконує завдання з інформатики.

У боротьбу за звання сьогодні включаються дві ко­манди. Перший конкурс — «Привітання». Команди можуть набрати по 5 балів.

Для представлення своєї команди викликаються уч­ні 5-х класів.

Журі повідомляє оцінки за перший конкурс.

Розминка

Ми проведемо цей конкурс як естафету. За 3 хвили­ни команди повинні згадати й записати якнайбільше слів, пов'язаних із комп'ютером — не з предметом «інформатика» взагалі, а тільки з комп'ютером. Піс­ля закінчення 3 хвилин команди по черзі будуть на­зивати по 1 слову, пов'язаному з комп'ютером, але без повторень, тобто слова, що збігаються, викреслюємо. За повторенням слів буде стежити на­ше шановне журі. Уболівальники зможуть продов­жити список слів своєї команди тільки тоді, коли список у команди закінчиться. За кожне слово ко­манда одержує 1 бал. Отже, розпочнемо.

Підбиваємо підсумки. (За конкурс «Розминка» ко­манда... одержує ... балів. За сумою двох конкурсів... команда... набирає балів...)

«Острів завдань»

На цьому острові кожна команда одержує завдання. За виконання кожного завдання нараховується 2 бали.

Завдання 1. На сковороду поклали 2 шматки хліба. На обсмажування шматка з одного боку витрачається 1 хвилина. Як за 3 хвилини обсмажити 3 шматки хліба?

Алгоритм розв'язання записати в клітинках, вико­ристовуючи наступні позначення:

0 — не обсмажуємо шматок;

1 — обсмажуємо шматок з одного боку;

2 — обсмажуємо шматок із другого боку.

Розв'язання

№ кроку

 

1 шматок

 

2 шматки

 

3 шматки

 

Бали

 

1

 

1

 

1

 

0

 

1

 

2

 

2

 

0

 

1

 

2

 

3

 

0

 

2

 

2

 

3

 

Логічні завдання

1. Два хлопчики грали в хованки 3 години. Скільки годин грав кожний із хлопчиків? (3)

2.   Хоч і малюк восьминіг, але має 8 ніг. Скільки по­трібно пар чобіт, щоб узувся восьминіг? (4)

3.   Із клітки взяли трьох курчат і посадили в неї трь­ох кроликів. Як змінилося число ніг у клітці? (Збільшилося на 6. У кожного кролика 4 ноги).

4.   У Галі й Кості 8 іграшок. Галі подарували ще 2 іграшки. Скільки стало іграшок у Галі й Кості ра­зом? (10 іграшок. Якщо перший доданок збіль­шити, а другий не змінювати, то сума збільшить­ся на 2.)

5.   Учні Володя, Сашко та Петро написали конт­рольну роботу й удома сказали:

        Володя: Я написав на «12»!

        Сашко: Я написав на «7»!

        Петро: Я написав не на «12»!

Після перевірки з'ясувалося, шо дійсно один із хлопчиків отримав 7, другий — 9, третій — 12. Яку оцінку отримав кожний, якщо двоє назвали свої оцінки правильно, а один помилився?

6.   Ліфт піднімається з першого поверху на третій за 6 с. За скільки секунд він під ні мете я з першого поверху на п'ятий?

7.   Четверо друзів — Олексій, Борис, Іван та Гри­горій — брали участь у змаганнях. На питання, хто й яке місце посів, вони відповіли так:

      Олексій: «Я не був ні першим, ні останнім».

      Борис: «Я не був останнім».

       Іван: «Я був першим».

      Григорій: «Я був останнім».

 Одна з цих відповідей неправильна. Хто сказав неправду? Хто був пер­шим?

8.   Скількома нулями закінчується добуток усіх чи­сел від 1 до 15?

«Конкурс капітанів» 

Розгадування ребусів. За кожне правильно вгадане слово команда одержує 1 бал.

 «Чи гарний ти робот?»

Наш наступний конкурс називається «Чи гарний із тебе робот». Для цього конкурсу потрібно два учас­ники: один буде роботом, а другий керуватиме ним.

На сцені я розстеляю доріжку-шлях, яким повинен буде пройти робот.

Щоб наш робот міг виконати завдання — пройти доріжкою — потрібно домовитися, які команди він буде виконувати (розуміти).

— Уперед на... кроків, назад на... кроків, повернути­ся праворуч, ліворуч. (Роботові зав'язують очі.)

Бали нараховуються за правильність подачі команд і правильність їхнього виконання «роботом». Мак­симальний бал — 5.

Пазли

1)   Із зібраного малюнка випали окремі деталі. Роз­містіть їх на своїх місцях.

2)   Визнач, якому числу яка літера відповідає та знайди зашифроване слово.

Конкурс уболівальників

Закономірності

Знайдіть закономірності, за якими створено перші дві картинки, та доповніть третю

«Дізнайся, що це»

Конкурс домашнього завдання, що називається «Дізнайся, що це».

Команди повинні були вибрати три пристрої комп'ютера й зобразити їх за допомогою міміки й жестів. Завдання іншим командам здогадатися, що зображується. Той, хто перший дає правильну від­повідь, приносить своїй команді 1 бал.

На сцену запрошуються вболівальники... класу.

Підбиття підсумків турніру