Позакласний захід для учнів 5-х класів
Мета заходу:
• перевірка знань, умінь і навичок з основ курсу інформатики початкової школи;
• перевірка загального рівня ерудиції;
• активізація пізнавальної діяльності учнів;
• виховання почуття відповідальності за себе й інших членів команди;
• формування стійкого інтересу до предмета інформатики.
Обладнання: проектор, картки, папір, роздавальний матеріал.
Підготовчий етап
Під час підготовки до турніру учнів двох класів об'єднують у команди по 6 осіб. Кожна команда придумує собі назву, емблему й девіз, а також готує вітання іншим командам. Уболівальники вибирають по 3 пристрої комп'ютера й готують показ цих пристроїв за допомогою міміки й жестів.
ХІД ТУРНІРУ
1. Вступне слово вчителя
Вітаю вас, шановні учасники й уболівальники! Сьогодні ми зібралися в цій залі, щоб визначити найкращих знавців інформатики нашої школи серед учнів 5-х класів. Команди зайняли свої місця, уболівальники теж, тому дозвольте представити наше шановне журі. Сьогодні в складі журі присутні... Привітаємо їх.
Ознайомтеся із положенням нашого турніру.
У ході турніру ми проведемо конкурси, в яких візьмуть участь не тільки члени команд, але й уболівальники. За кожний конкурс нараховуються бали. Якщо команда не може виконати завдання, то слово надається вболівальникам цієї ж команди, у випадку правильної відповіді яких команді нараховуються бали. За оригінальні розв'язання, оригінальні подання домашнього завдання командам нараховуються додаткові бали (бонуси). За недотримання правил, вигуки з місця бали знімаються. Після кожного конкурсу підбиваються підсумки.
Переможцем оголошується команда, яка набрала найбільшу кількість балів.
Отже, турнір «Знавців інформатики» серед учнів 5-х класів оголошую відкритим.
Привітання
Напевно, ви запитаєте: «Хто такий знавець інформатики?» Це звання присвоюється тим, хто охайно, швидко і якісно виконує завдання з інформатики.
У боротьбу за звання сьогодні включаються дві команди. Перший конкурс — «Привітання». Команди можуть набрати по 5 балів.
Для представлення своєї команди викликаються учні 5-х класів.
Журі повідомляє оцінки за перший конкурс.
Розминка
Ми проведемо цей конкурс як естафету. За 3 хвилини команди повинні згадати й записати якнайбільше слів, пов'язаних із комп'ютером — не з предметом «інформатика» взагалі, а тільки з комп'ютером. Після закінчення 3 хвилин команди по черзі будуть називати по 1 слову, пов'язаному з комп'ютером, але без повторень, тобто слова, що збігаються, викреслюємо. За повторенням слів буде стежити наше шановне журі. Уболівальники зможуть продовжити список слів своєї команди тільки тоді, коли список у команди закінчиться. За кожне слово команда одержує 1 бал. Отже, розпочнемо.
Підбиваємо підсумки. (За конкурс «Розминка» команда... одержує ... балів. За сумою двох конкурсів... команда... набирає балів...)
«Острів завдань»
На цьому острові кожна команда одержує завдання. За виконання кожного завдання нараховується 2 бали.
Завдання 1. На сковороду поклали 2 шматки хліба. На обсмажування шматка з одного боку витрачається 1 хвилина. Як за 3 хвилини обсмажити 3 шматки хліба?
Алгоритм розв'язання записати в клітинках, використовуючи наступні позначення:
0 — не обсмажуємо шматок;
1 — обсмажуємо шматок з одного боку;
2 — обсмажуємо шматок із другого боку.
Розв'язання
№ кроку
|
1 шматок
|
2 шматки
|
3 шматки
|
Бали
|
1
|
1
|
1
|
0
|
1
|
2
|
2
|
0
|
1
|
2
|
3
|
0
|
2
|
2
|
3
|
Логічні завдання
1. Два хлопчики грали в хованки 3 години. Скільки годин грав кожний із хлопчиків? (3)
2. Хоч і малюк восьминіг, але має 8 ніг. Скільки потрібно пар чобіт, щоб узувся восьминіг? (4)
3. Із клітки взяли трьох курчат і посадили в неї трьох кроликів. Як змінилося число ніг у клітці? (Збільшилося на 6. У кожного кролика 4 ноги).
4. У Галі й Кості 8 іграшок. Галі подарували ще 2 іграшки. Скільки стало іграшок у Галі й Кості разом? (10 іграшок. Якщо перший доданок збільшити, а другий не змінювати, то сума збільшиться на 2.)
5. Учні Володя, Сашко та Петро написали контрольну роботу й удома сказали:
Володя: Я написав на «12»!
Сашко: Я написав на «7»!
Петро: Я написав не на «12»!
Після перевірки з'ясувалося, шо дійсно один із хлопчиків отримав 7, другий — 9, третій — 12. Яку оцінку отримав кожний, якщо двоє назвали свої оцінки правильно, а один помилився?
6. Ліфт піднімається з першого поверху на третій за 6 с. За скільки секунд він під ні мете я з першого поверху на п'ятий?
7. Четверо друзів — Олексій, Борис, Іван та Григорій — брали участь у змаганнях. На питання, хто й яке місце посів, вони відповіли так:
Олексій: «Я не був ні першим, ні останнім».
Борис: «Я не був останнім».
Іван: «Я був першим».
Григорій: «Я був останнім».
Одна з цих відповідей неправильна. Хто сказав неправду? Хто був першим?
8. Скількома нулями закінчується добуток усіх чисел від 1 до 15?
«Конкурс капітанів»
Розгадування ребусів. За кожне правильно вгадане слово команда одержує 1 бал.
«Чи гарний ти робот?»
Наш наступний конкурс називається «Чи гарний із тебе робот». Для цього конкурсу потрібно два учасники: один буде роботом, а другий керуватиме ним.
На сцені я розстеляю доріжку-шлях, яким повинен буде пройти робот.
Щоб наш робот міг виконати завдання — пройти доріжкою — потрібно домовитися, які команди він буде виконувати (розуміти).
— Уперед на... кроків, назад на... кроків, повернутися праворуч, ліворуч. (Роботові зав'язують очі.)
Бали нараховуються за правильність подачі команд і правильність їхнього виконання «роботом». Максимальний бал — 5.
Пазли
1) Із зібраного малюнка випали окремі деталі. Розмістіть їх на своїх місцях.
2) Визнач, якому числу яка літера відповідає та знайди зашифроване слово.
Конкурс уболівальників
Закономірності
Знайдіть закономірності, за якими створено перші дві картинки, та доповніть третю
«Дізнайся, що це»
Конкурс домашнього завдання, що називається «Дізнайся, що це».
Команди повинні були вибрати три пристрої комп'ютера й зобразити їх за допомогою міміки й жестів. Завдання іншим командам здогадатися, що зображується. Той, хто перший дає правильну відповідь, приносить своїй команді 1 бал.
На сцену запрошуються вболівальники... класу.
Підбиття підсумків турніру
|