Неділя
05.05.2024
05:34
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Спаський ліцей

Тема: Інформаційні процеси та пристрої для їх підтримки.

Мета: навчальна – сформувати поняття про інформаційні процеси та навчити їх застосовувати в житті;

розвивальна – формувати вміння узагальнювати, розвити вміння працювати з інформацією, опрацьовувати інформацію та збирати, передавати та шукати інформацію;

виховна – виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів.

 

Типуроку:  комбінований.

 

Обладнання уроку: Підручник, робочий зошит, навчальна презентація, картки для гри «Світлофор»

Хід уроку

  1. Організаційний етап
  2. Перевірка виконання домашнього завдання.
  3. Актуалізація опорних знань учнів

  • Гра «Світлофор». Учитель зачитує речення з правил з ТБ. Якщо учні згодні з ним, вони піднімають зелену картку, якщо ні – червону
    • Потрібно швидко забігти в кабінет інформатики, щоб вистачило місця за комп’ютером
    • Якщо тобі холодно, то можна приходити до кабінету у верхньому одязі
    • Вмикати та вимикати комп’ютер тільки з дозволу вчителя
    • Якщо щось незрозуміло, можна показати на екрані пальцем
    • Працювати на клавіатурі чистими, сухими руками; легко натискати клавіші та не допускати різких ударів
    • Самостійно усувати неполадки в роботи апаратури; не обов’язково повідомляти про це вчителя
    • У разі погіршення самопочуття слід попередити про це вчителя

 

  • Інформаційне лото

Складіть речення з двох частин картки.

Інформація — це…

дані про оточення, необхідні для

розв’язання проблеми

Інформацію передають…

за допомогою повідомлень

 

Інформація сприймається людиною…

через органи чуття

 

Текстова інформація…

відображається у вигляді текстів

 

Графічна інформація — це…

картинки, рисунки, графіки, діаграм,

схеми тощо

Звукова інформація — це…

усне мовлення, музичні композиції,

мелодії, шумові ефекти

Умовні жести та сигнали — це…

міміка, сигнали регулювальника на

перехресті

 

Комбінована, або мультимедійна

інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації

 

 

  1. Мотивація навчання. Повідомлення теми, мети уроку

Подібно до того, як у математиці можна виконувати дії над числами, над інформацією, поданою в різні способи, також можна виконувати певні дії. Як ви вважаєте, що ми можемо робити з інформацією?

5. Вивчення нового матеріалу

 

Інформаційні процеси

  •     Отримання повідомлень

 

 

  • Пошук нових повідомлень

       

 

  • Передавання повідомлень

 

 

 

 

  • Опрацювання повідомлень

  • Збереження повідомлень

 

  1. Фізкультхвилинка

Зараз ми з вами діями і словами передамо інформацію. На кожне питання відповідайте хором "Так" чи "Ні" та імітуйте рухами.

Сорока плаває? — Ні! (Розмахують руками).

Окунь плаває? — Так! (Пливуть).

Горобець літає? — Так! (Розмахують руками).

Щука літає? — Ні! (Пливуть).

Зозуля плаває? — Ні! (Розмахують руками).

Карась плаває? — Так! (Пливуть).

6.Засвоєння знань і формування вмінь.

Робота учнів з підручником , слайдами презентації:

6.1Робота учнів в парах над завданнями 2, 3

 

6.2 Коментоване виконання вправ

  

6.3 Завдання в робочому зошиті.

 Визначте складові інформаційного процесу передачі даних

  1. Учень передав учениці шпаргалку на клаптику паперу.

Джерело інформації_______________________________________________

Споживач інформації______________________________________________

Канал зв’язку____________________________________________________

  1. Вчитель розповідає учням правила поведінки.

Джерело інформації_______________________________________________

Споживач інформації______________________________________________

Канал зв’язку____________________________________________________

 

6.4 Творче завдання. Розгадування головоломки

 

 

 

  1.  
  2.  

7.  Узагальнююче повторення вивченого матеріалу

Завдання для колективного обговорення рубрики Повторюємо

 

Гра «Квітка-розумниця». Учні класу об’єднуються в групи по 4 учні. Кожна група отримує аркуш паперу на якому зображена квітка, всередині якої – назва одного із інформаційних процесів. На пелюстках квітки потрібно написати приклади зазначеного процесу

8. Підсумок уроку.

Учні записують нові терміни у словничок

Що ми дізналися на уроці?

 

  1. Домашнє завдання: читати пункт 1.2,; готувати відповіді на запитання ст. 15; записати в зошит кілька побутових прикладів зберігання, опрацювання, передавання та пошуку інформації