Тема: Інформаційні процеси та пристрої для їх підтримки.
Мета: навчальна – сформувати поняття про інформаційні процеси та навчити їх застосовувати в житті;
розвивальна – формувати вміння узагальнювати, розвити вміння працювати з інформацією, опрацьовувати інформацію та збирати, передавати та шукати інформацію;
виховна – виховувати відповідальність, самостійність, інформаційну культуру учнів.
Типуроку: комбінований.
Обладнання уроку: Підручник, робочий зошит, навчальна презентація, картки для гри «Світлофор»
Хід уроку
- Організаційний етап
- Перевірка виконання домашнього завдання.
- Актуалізація опорних знань учнів
- Гра «Світлофор». Учитель зачитує речення з правил з ТБ. Якщо учні згодні з ним, вони піднімають зелену картку, якщо ні – червону
- Потрібно швидко забігти в кабінет інформатики, щоб вистачило місця за комп’ютером
- Якщо тобі холодно, то можна приходити до кабінету у верхньому одязі
- Вмикати та вимикати комп’ютер тільки з дозволу вчителя
- Якщо щось незрозуміло, можна показати на екрані пальцем
- Працювати на клавіатурі чистими, сухими руками; легко натискати клавіші та не допускати різких ударів
- Самостійно усувати неполадки в роботи апаратури; не обов’язково повідомляти про це вчителя
- У разі погіршення самопочуття слід попередити про це вчителя
- Інформаційне лото
Складіть речення з двох частин картки.
Інформація — це… |
дані про оточення, необхідні для розв’язання проблеми |
Інформацію передають… |
за допомогою повідомлень
|
Інформація сприймається людиною… |
через органи чуття
|
Текстова інформація… |
відображається у вигляді текстів
|
Графічна інформація — це… |
картинки, рисунки, графіки, діаграм, схеми тощо |
Звукова інформація — це… |
усне мовлення, музичні композиції, мелодії, шумові ефекти |
Умовні жести та сигнали — це… |
міміка, сигнали регулювальника на перехресті
|
Комбінована, або мультимедійна |
інформація, що утворюється як комбінація різних видів інформації |
- Мотивація навчання. Повідомлення теми, мети уроку
Подібно до того, як у математиці можна виконувати дії над числами, над інформацією, поданою в різні способи, також можна виконувати певні дії. Як ви вважаєте, що ми можемо робити з інформацією?
5. Вивчення нового матеріалу
Інформаційні процеси
- Отримання повідомлень
- Пошук нових повідомлень
- Передавання повідомлень
- Опрацювання повідомлень
- Збереження повідомлень
- Фізкультхвилинка
Зараз ми з вами діями і словами передамо інформацію. На кожне питання відповідайте хором "Так" чи "Ні" та імітуйте рухами.
Сорока плаває? — Ні! (Розмахують руками).
Окунь плаває? — Так! (Пливуть).
Горобець літає? — Так! (Розмахують руками).
Щука літає? — Ні! (Пливуть).
Зозуля плаває? — Ні! (Розмахують руками).
Карась плаває? — Так! (Пливуть).
6.Засвоєння знань і формування вмінь.
Робота учнів з підручником , слайдами презентації:
6.1Робота учнів в парах над завданнями 2, 3
6.2 Коментоване виконання вправ
6.3 Завдання в робочому зошиті.
Визначте складові інформаційного процесу передачі даних
- Учень передав учениці шпаргалку на клаптику паперу.
Джерело інформації_______________________________________________
Споживач інформації______________________________________________
Канал зв’язку____________________________________________________
- Вчитель розповідає учням правила поведінки.
Джерело інформації_______________________________________________
Споживач інформації______________________________________________
Канал зв’язку____________________________________________________
6.4 Творче завдання. Розгадування головоломки
7. Узагальнююче повторення вивченого матеріалу
Завдання для колективного обговорення рубрики Повторюємо
Гра «Квітка-розумниця». Учні класу об’єднуються в групи по 4 учні. Кожна група отримує аркуш паперу на якому зображена квітка, всередині якої – назва одного із інформаційних процесів. На пелюстках квітки потрібно написати приклади зазначеного процесу
8. Підсумок уроку.
Учні записують нові терміни у словничок
Що ми дізналися на уроці?
- . Домашнє завдання: читати пункт 1.2,; готувати відповіді на запитання ст. 15; записати в зошит кілька побутових прикладів зберігання, опрацювання, передавання та пошуку інформації