Неділя
05.05.2024
07:40
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Спаський ліцей

6 клас 35 год (1 год на тиждень)

Алгоритми та їх виконавці (7 год)

Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця

Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті

План виконання завдання. Планування в нашому житті

Базові алгоритмічні структури: структура слідування. Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму

Об’єкти та події

Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму

Практична робота 1. Складання алгоритмів длявиконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів

Практична робота 2. Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів

Учень має уявлення:

про форми подання алгоритмів;

описує поняття:

команда;

 алгоритм;

 виконавець алгоритму;

 система команд виконавця;

 середовище виконання алгоритму;

розрізняє:

команди від речень, що не є командами;

 об’єкти та події;

пояснює:

зв'язок системи команд алгоритму та їх виконавця;

 випадки, коли виконавець не може виконати; команду;роль планування в житті, зокрема при навчанні;

наводить приклади:

виконавців алгоритмів та систем команд виконавців алгоритмів;

 алгоритмів із життя;

 структури слідування в алгоритмах із життя та навчальної діяльності;

 використання планів виконання завдання;

 об’єктів і подій, пов’язаних з ними;

знає:

виконавців алгоритму та прості команди виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів;

уміє:

 складати алгоритм у словесній формі;

 складати алгоритм у графічному вигляді;

 формально виконувати алгоритми з навчальної діяльності та побуту;

 записувати алгоритм у вигляді послідовності команд виконавця;

 складати і виконувати алгоритми у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмускладати план дій з повсякденного життя та з використанням матеріалу навчальних предметів (математики, української мови тощо)

Поняття операційної системи (6 год)

Поняття операційної системи, її призначення

Графічний інтерфейс операційної системи

Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи: файл, папка, ярлик. Властивості об’єктів файлової системи: ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, повне ім’я об’єкта, розширення імені, розмір файлів та ємність носіїв даних. Поняття типу файлу

Операції над об’єктами файлової системи: створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об’єктів. Операції над групами об’єктів: виділення, копіювання, переміщення. Відновлення вилучених об’єктів операційної системи

Практична робота 3. Операції над об’єктами файлової системи

Практична робота 4. Операції над групамиоб‘єктів файлової системи

Учень описує поняття:

 операційна система;

 інтерфейс операційної системи;

 шлях до об’єкта файлової системи;

 повне ім’я об’єкта файлової системи;

описує:

 призначення операційної системи;

 призначення файлової системи;

 основні вказівки операційної системи для роботи з об’єктами та їх групами: створення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення;

 послідовність виконання операцій над об’єктами файлової системи та їх групами;

розрізняє:

 об’єкти файлової системи;

 імена, розширення імен та основні типи файлів;стандартні імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера;

уміє:

 визначати шлях до об’єкта файлової системи;

 переходити до об’єктів файлової системи за заданим шляхом;

 виділяти об’єкти та групи об’єктів для виконання операцій над ними;

 створювати каталоги (папки), ярлики;

 перейменовувати файли, каталоги (папки) та ярлики;

 вилучати файли, каталоги (папки) та ярлики;

 копіювати й переміщувати файли та каталоги (папки) з використанням сполучення клавіш, меню;

 відновлювати вилучені об’єкти

Мультимедіа (4 год)

Поняття про мультимедіа. Об’єкти мультимедіа: текст, зображення, аудіо та відео. Галузі використання мультимедіа

Пристрої введення-виведення об’єктів мультимедіа. Копіювання об’єктів мультимедіа зцифрових камер і мобільних пристроїв на комп’ютер

Мультимедійні програвачі, їх призначення і функціональні можливості

Засоби перегляду зображень, їх призначення і функції. Змінення значень властивостей графічних зображень: розмір, колір. Основні операції над зображеннями: обтинання, обертання

Практична робота 5. Копіювання об‘єктів мультимедіа на комп‘ютер. Робота з мультимедійними програвачами

Практична робота 6. Перегляд зображень та змінення значень їх властивостей.

Учень пояснює:

 поняття мультимедіа;

 призначення мультимедійних програвачів і засобів перегляду графічних зображень;

наводить приклади:

об’єктів мультимедіа;

 пристроїв уведення-виведення зображеннь, відео

 та аудіооб’єктів мультимедіа;

 галузей використання мультимедіа;

описує:

 алгоритм копіювання об‘єктів мультимедіа з фотокамер, мобільних пристроїв на комп’ютер;

уміє:

 копіювати об’єкти мультимедіа з фотокамер, мобільних пристроїв на комп’ютер;

 переглядати та прослуховувати об’єкти мультимедіа на комп’ютері за допомогою програмних середовищ;

 переглядати, змінювати значення властивостей графічних зображень (розмір, колір) та виконувати основні операції (обтинання, обертання)

Текстовий процесор (8 год)

Поняття текстового документа, його об’єктів Текстовий процесор, його призначення

Середовище текстового процесора. Створення, відкривання і збереження текстового документа

Режими роботи в середовищі текстового процесора

Виділення фрагментів тексту. Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, вилучення та вставляння

Введення і редагування тексту

Перевірка правопису. Виправляння помилок.

Пошук та заміна фрагментів в тексті

Форматування символів та абзаців: шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзаца, міжрядкового інтервалу

Алгоритм опрацювання текстового документа

Вставляння графічних об’єктів у текстовий документ. Вставляння схем/діаграм

Нумерування сторінок. Попередній перегляд текстового документу, друк

Практична робота 7. Редагування та форматування текстового документа

Практична робота 8. Вставляння графічних об’єктів та схем/діаграм у текстовий документ

Учень описує поняття:

 текстовий документ;

 текстовий процесор;

 фрагмент тексту;

 схема/діаграма;

 форматування за зразком.

пояснює:

 призначення текстового процесора;

 призначення схем/діаграм;

описує:

 середовище текстового процесора;

 алгоритм створення текстового документа;

 алгоритм опрацювання текстового документа;

 правила введення тексту;

 властивості абзаців та символів;

 різні способи копіювання і вставляння фрагментів тексту;

 операції редагування і форматування текстового документа;

 алгоритм вставляння графічних зображень та схем/діаграм;

 властивості графічного зображення в текстовому документі;

 процес перевірки правопису в середовищі текстового процесора;

 алгоритм автоматизованого пошуку та заміни фрагментів у тексті;

наводить приклади:

 об’єктів текстового документа;основні операції, що можна виконувати над текстом в середовищі текстового процесора;  використання текстового процесора в навчанні;

порівнює:

 режими роботи в середовищі текстового процесора;

уміє:

 створювати, відкривати, редагувати та зберігати документи в середовищі текстового процесора;

 вводити кілька абзаців тексту з дотриманням правил орфографії, пунктуації і введення тексту;

 переміщувати текстовий курсор в тексті з використанням миші та клавіатури;

 виділяти фрагменти тексту (слово, рядок, абзац, весь документ);

 форматувати текст: символи (шрифт, розмір, колір, накреслення), абзаци (шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзаца, міжрядкового інтервалу);

 виділяти та вилучати, копіювати й переміщувати фрагменти тексту з використанням комбінацій клавіш, меню;

 вставляти графічні об’єкти в режимі;

 перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматичному режимі;

 нумерувати сторінки документа;

 здійснювати попередній перегляд текстового документа та роздруковувати текстовий документ;

використовує:

 різні способи копіювання і переміщення фрагментів тексту;

 засоби пошуку й автоматичної заміни тексту;

 засоби перевірки правопису

Комп’ютерні мережі (8 год)

Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережеву взаємодію. Типи комп’ютерних мереж

Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу. Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережевими папками

Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету

Поняття Всесвітнього павутиння. Поняття веб- сайту, веб-сторінки, її адреси. Гіперпосилання Робота з веб-браузером. Використання, створення та редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу

Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Поняття ключового слова, пошукової системи. Простий пошук.

Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті

Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів

Інтернет-енциклопедії, словники та онлайн- перекладачі

Авторське право та Інтернет

Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень)

Практична робота 9. Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою.Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду

Практична робота 10. Робота з інтернет- енциклопедіями, словниками та онлайн перекладачами

Учень описує поняття:

 комп’ютерна мережа;

 сервер і клієнтський комп’ютер;

 локальна комп’ютерна мережа;

 глобальна комп’ютерна мережа;

 всесвітнє павутиння;

 веб-сайт, веб-сторінка, гіперпосилання;авторське право;

 ключове слово називає:

 різні програми-браузери;

 основні служби глобальної мережі Інтернет;

має уявлення про:

 користувача й сеансу користувача;

 адресу веб-сторінки;

описує:

 права доступу користувача до ресурсів;

 правила навігації локальною мережею в середовищі операційної системи;

 призначення Інтернету;

 призначення комп’ютерних мереж, поняття мережевої взаємодії;

 призначення інтернет-енциклопедій, словників та онлайн перекладачів;

 призначення основних служб Інтернету: веб-сервісу, електронної пошти, інтерактивного спілкування;

 правила здійснення пошуку інформаційних матеріалів(повідомлень) в Інтернеті;

 правила безпечної роботи в Інтернеті при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень);

уміє:

 відкривати файли та папки на інших комп’ютерах локальної мережі;

 копіювати та переміщувати дані між різними комп’ютерами мережі;

 запускати на виконання програму-браузер;

 вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки;

 відкривати у вікні браузера веб-сторінку із заданою адресою;

 створювати та редагувати список сайтів, обраних для швидкого перегляду;

 використовувати гіперпосилання для навігації веб-сторінками;

 зберігати зображення, веб-сторінки та їх фрагменти;

 використовувати пошукові системи для пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті;

 здійснювати простий пошук інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті на задану тему;

 аналізувати інформаційні матеріали (повідомлення), знайдені вІнтернеті;

 дотримуватися правил безпечної роботи в Інтернеті при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень);

 використовувати енциклопедії, словники та перекладачі, розміщені в Інтернеті, у своїй навчальній діяльності

Резерв – 2 год