Алгоритми та їх виконавці (7 год)
Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця
Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті
План виконання завдання. Планування в нашому житті
Базові алгоритмічні структури: структура слідування. Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму
Об’єкти та події
Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму
Практична робота 1. Складання алгоритмів длявиконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів
Практична робота 2. Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів
|
Учень має уявлення:
про форми подання алгоритмів;
описує поняття:
команда;
алгоритм;
виконавець алгоритму;
система команд виконавця;
середовище виконання алгоритму;
розрізняє:
команди від речень, що не є командами;
об’єкти та події;
пояснює:
зв'язок системи команд алгоритму та їх виконавця;
випадки, коли виконавець не може виконати; команду;роль планування в житті, зокрема при навчанні;
наводить приклади:
виконавців алгоритмів та систем команд виконавців алгоритмів;
алгоритмів із життя;
структури слідування в алгоритмах із життя та навчальної діяльності;
використання планів виконання завдання;
об’єктів і подій, пов’язаних з ними;
знає:
виконавців алгоритму та прості команди виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів;
уміє:
складати алгоритм у словесній формі;
складати алгоритм у графічному вигляді;
формально виконувати алгоритми з навчальної діяльності та побуту;
записувати алгоритм у вигляді послідовності команд виконавця;
складати і виконувати алгоритми у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмускладати план дій з повсякденного життя та з використанням матеріалу навчальних предметів (математики, української мови тощо)
|
Поняття операційної системи (6 год)
Поняття операційної системи, її призначення
Графічний інтерфейс операційної системи
Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи: файл, папка, ярлик. Властивості об’єктів файлової системи: ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, повне ім’я об’єкта, розширення імені, розмір файлів та ємність носіїв даних. Поняття типу файлу
Операції над об’єктами файлової системи: створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об’єктів. Операції над групами об’єктів: виділення, копіювання, переміщення. Відновлення вилучених об’єктів операційної системи
Практична робота 3. Операції над об’єктами файлової системи
Практична робота 4. Операції над групамиоб‘єктів файлової системи
|
Учень описує поняття:
операційна система;
інтерфейс операційної системи;
шлях до об’єкта файлової системи;
повне ім’я об’єкта файлової системи;
описує:
призначення операційної системи;
призначення файлової системи;
основні вказівки операційної системи для роботи з об’єктами та їх групами: створення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення;
послідовність виконання операцій над об’єктами файлової системи та їх групами;
розрізняє:
об’єкти файлової системи;
імена, розширення імен та основні типи файлів;стандартні імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера;
уміє:
визначати шлях до об’єкта файлової системи;
переходити до об’єктів файлової системи за заданим шляхом;
виділяти об’єкти та групи об’єктів для виконання операцій над ними;
створювати каталоги (папки), ярлики;
перейменовувати файли, каталоги (папки) та ярлики;
вилучати файли, каталоги (папки) та ярлики;
копіювати й переміщувати файли та каталоги (папки) з використанням сполучення клавіш, меню;
відновлювати вилучені об’єкти
|
Мультимедіа (4 год)
Поняття про мультимедіа. Об’єкти мультимедіа: текст, зображення, аудіо та відео. Галузі використання мультимедіа
Пристрої введення-виведення об’єктів мультимедіа. Копіювання об’єктів мультимедіа зцифрових камер і мобільних пристроїв на комп’ютер
Мультимедійні програвачі, їх призначення і функціональні можливості
Засоби перегляду зображень, їх призначення і функції. Змінення значень властивостей графічних зображень: розмір, колір. Основні операції над зображеннями: обтинання, обертання
Практична робота 5. Копіювання об‘єктів мультимедіа на комп‘ютер. Робота з мультимедійними програвачами
Практична робота 6. Перегляд зображень та змінення значень їх властивостей.
|
Учень пояснює:
поняття мультимедіа;
призначення мультимедійних програвачів і засобів перегляду графічних зображень;
наводить приклади:
об’єктів мультимедіа;
пристроїв уведення-виведення зображеннь, відео
та аудіооб’єктів мультимедіа;
галузей використання мультимедіа;
описує:
алгоритм копіювання об‘єктів мультимедіа з фотокамер, мобільних пристроїв на комп’ютер;
уміє:
копіювати об’єкти мультимедіа з фотокамер, мобільних пристроїв на комп’ютер;
переглядати та прослуховувати об’єкти мультимедіа на комп’ютері за допомогою програмних середовищ;
переглядати, змінювати значення властивостей графічних зображень (розмір, колір) та виконувати основні операції (обтинання, обертання)
|
Текстовий процесор (8 год)
Поняття текстового документа, його об’єктів Текстовий процесор, його призначення
Середовище текстового процесора. Створення, відкривання і збереження текстового документа
Режими роботи в середовищі текстового процесора
Виділення фрагментів тексту. Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, вилучення та вставляння
Введення і редагування тексту
Перевірка правопису. Виправляння помилок.
Пошук та заміна фрагментів в тексті
Форматування символів та абзаців: шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзаца, міжрядкового інтервалу
Алгоритм опрацювання текстового документа
Вставляння графічних об’єктів у текстовий документ. Вставляння схем/діаграм
Нумерування сторінок. Попередній перегляд текстового документу, друк
Практична робота 7. Редагування та форматування текстового документа
Практична робота 8. Вставляння графічних об’єктів та схем/діаграм у текстовий документ
|
Учень описує поняття:
текстовий документ;
текстовий процесор;
фрагмент тексту;
схема/діаграма;
форматування за зразком.
пояснює:
призначення текстового процесора;
призначення схем/діаграм;
описує:
середовище текстового процесора;
алгоритм створення текстового документа;
алгоритм опрацювання текстового документа;
правила введення тексту;
властивості абзаців та символів;
різні способи копіювання і вставляння фрагментів тексту;
операції редагування і форматування текстового документа;
алгоритм вставляння графічних зображень та схем/діаграм;
властивості графічного зображення в текстовому документі;
процес перевірки правопису в середовищі текстового процесора;
алгоритм автоматизованого пошуку та заміни фрагментів у тексті;
наводить приклади:
об’єктів текстового документа;основні операції, що можна виконувати над текстом в середовищі текстового процесора; використання текстового процесора в навчанні;
порівнює:
режими роботи в середовищі текстового процесора;
уміє:
створювати, відкривати, редагувати та зберігати документи в середовищі текстового процесора;
вводити кілька абзаців тексту з дотриманням правил орфографії, пунктуації і введення тексту;
переміщувати текстовий курсор в тексті з використанням миші та клавіатури;
виділяти фрагменти тексту (слово, рядок, абзац, весь документ);
форматувати текст: символи (шрифт, розмір, колір, накреслення), абзаци (шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзаца, міжрядкового інтервалу);
виділяти та вилучати, копіювати й переміщувати фрагменти тексту з використанням комбінацій клавіш, меню;
вставляти графічні об’єкти в режимі;
перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматичному режимі;
нумерувати сторінки документа;
здійснювати попередній перегляд текстового документа та роздруковувати текстовий документ;
використовує:
різні способи копіювання і переміщення фрагментів тексту;
засоби пошуку й автоматичної заміни тексту;
засоби перевірки правопису
|
Комп’ютерні мережі (8 год)
Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережеву взаємодію. Типи комп’ютерних мереж
Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу. Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережевими папками
Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету
Поняття Всесвітнього павутиння. Поняття веб- сайту, веб-сторінки, її адреси. Гіперпосилання Робота з веб-браузером. Використання, створення та редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу
Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Поняття ключового слова, пошукової системи. Простий пошук.
Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті
Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів
Інтернет-енциклопедії, словники та онлайн- перекладачі
Авторське право та Інтернет
Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень)
Практична робота 9. Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою.Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду
Практична робота 10. Робота з інтернет- енциклопедіями, словниками та онлайн перекладачами
|
Учень описує поняття:
комп’ютерна мережа;
сервер і клієнтський комп’ютер;
локальна комп’ютерна мережа;
глобальна комп’ютерна мережа;
всесвітнє павутиння;
веб-сайт, веб-сторінка, гіперпосилання;авторське право;
ключове слово називає:
різні програми-браузери;
основні служби глобальної мережі Інтернет;
має уявлення про:
користувача й сеансу користувача;
адресу веб-сторінки;
описує:
права доступу користувача до ресурсів;
правила навігації локальною мережею в середовищі операційної системи;
призначення Інтернету;
призначення комп’ютерних мереж, поняття мережевої взаємодії;
призначення інтернет-енциклопедій, словників та онлайн перекладачів;
призначення основних служб Інтернету: веб-сервісу, електронної пошти, інтерактивного спілкування;
правила здійснення пошуку інформаційних матеріалів(повідомлень) в Інтернеті;
правила безпечної роботи в Інтернеті при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень);
уміє:
відкривати файли та папки на інших комп’ютерах локальної мережі;
копіювати та переміщувати дані між різними комп’ютерами мережі;
запускати на виконання програму-браузер;
вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки;
відкривати у вікні браузера веб-сторінку із заданою адресою;
створювати та редагувати список сайтів, обраних для швидкого перегляду;
використовувати гіперпосилання для навігації веб-сторінками;
зберігати зображення, веб-сторінки та їх фрагменти;
використовувати пошукові системи для пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті;
здійснювати простий пошук інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті на задану тему;
аналізувати інформаційні матеріали (повідомлення), знайдені вІнтернеті;
дотримуватися правил безпечної роботи в Інтернеті при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень);
використовувати енциклопедії, словники та перекладачі, розміщені в Інтернеті, у своїй навчальній діяльності
|