6 клас 35 год (1 год на тиждень)
Алгоритми та їх виконавці (7 год) Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті План виконання завдання. Планування в нашому житті Базові алгоритмічні структури: структура слідування. Алгоритм та програма. Середовище виконання алгоритму Об’єкти та події Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму Практична робота 1. Складання алгоритмів длявиконавців у словесній формі і у графічному вигляді. Виконання алгоритмів Практична робота 2. Складання алгоритмів опрацювання подій з використання структури слідування та виконання їх у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів |
Учень має уявлення: про форми подання алгоритмів; описує поняття: команда; алгоритм; виконавець алгоритму; система команд виконавця; середовище виконання алгоритму; розрізняє: команди від речень, що не є командами; об’єкти та події; пояснює: зв'язок системи команд алгоритму та їх виконавця; випадки, коли виконавець не може виконати; команду;роль планування в житті, зокрема при навчанні; наводить приклади: виконавців алгоритмів та систем команд виконавців алгоритмів; алгоритмів із життя; структури слідування в алгоритмах із життя та навчальної діяльності; використання планів виконання завдання; об’єктів і подій, пов’язаних з ними; знає: виконавців алгоритму та прості команди виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів; уміє: складати алгоритм у словесній формі; складати алгоритм у графічному вигляді; формально виконувати алгоритми з навчальної діяльності та побуту; записувати алгоритм у вигляді послідовності команд виконавця; складати і виконувати алгоритми у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмускладати план дій з повсякденного життя та з використанням матеріалу навчальних предметів (математики, української мови тощо) |
Поняття операційної системи (6 год) Поняття операційної системи, її призначення Графічний інтерфейс операційної системи Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи: файл, папка, ярлик. Властивості об’єктів файлової системи: ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, повне ім’я об’єкта, розширення імені, розмір файлів та ємність носіїв даних. Поняття типу файлу Операції над об’єктами файлової системи: створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об’єктів. Операції над групами об’єктів: виділення, копіювання, переміщення. Відновлення вилучених об’єктів операційної системи Практична робота 3. Операції над об’єктами файлової системи Практична робота 4. Операції над групамиоб‘єктів файлової системи |
Учень описує поняття: операційна система; інтерфейс операційної системи; шлях до об’єкта файлової системи; повне ім’я об’єкта файлової системи; описує: призначення операційної системи; призначення файлової системи; основні вказівки операційної системи для роботи з об’єктами та їх групами: створення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення; послідовність виконання операцій над об’єктами файлової системи та їх групами; розрізняє: об’єкти файлової системи; імена, розширення імен та основні типи файлів;стандартні імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера; уміє: визначати шлях до об’єкта файлової системи; переходити до об’єктів файлової системи за заданим шляхом; виділяти об’єкти та групи об’єктів для виконання операцій над ними; створювати каталоги (папки), ярлики; перейменовувати файли, каталоги (папки) та ярлики; вилучати файли, каталоги (папки) та ярлики; копіювати й переміщувати файли та каталоги (папки) з використанням сполучення клавіш, меню; відновлювати вилучені об’єкти |
Мультимедіа (4 год) Поняття про мультимедіа. Об’єкти мультимедіа: текст, зображення, аудіо та відео. Галузі використання мультимедіа Пристрої введення-виведення об’єктів мультимедіа. Копіювання об’єктів мультимедіа зцифрових камер і мобільних пристроїв на комп’ютер Мультимедійні програвачі, їх призначення і функціональні можливості Засоби перегляду зображень, їх призначення і функції. Змінення значень властивостей графічних зображень: розмір, колір. Основні операції над зображеннями: обтинання, обертання Практична робота 5. Копіювання об‘єктів мультимедіа на комп‘ютер. Робота з мультимедійними програвачами Практична робота 6. Перегляд зображень та змінення значень їх властивостей. |
Учень пояснює: поняття мультимедіа; призначення мультимедійних програвачів і засобів перегляду графічних зображень; наводить приклади: об’єктів мультимедіа; пристроїв уведення-виведення зображеннь, відео та аудіооб’єктів мультимедіа; галузей використання мультимедіа; описує: алгоритм копіювання об‘єктів мультимедіа з фотокамер, мобільних пристроїв на комп’ютер; уміє: копіювати об’єкти мультимедіа з фотокамер, мобільних пристроїв на комп’ютер; переглядати та прослуховувати об’єкти мультимедіа на комп’ютері за допомогою програмних середовищ; переглядати, змінювати значення властивостей графічних зображень (розмір, колір) та виконувати основні операції (обтинання, обертання) |
Текстовий процесор (8 год) Поняття текстового документа, його об’єктів Текстовий процесор, його призначення Середовище текстового процесора. Створення, відкривання і збереження текстового документа Режими роботи в середовищі текстового процесора Виділення фрагментів тексту. Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, вилучення та вставляння Введення і редагування тексту Перевірка правопису. Виправляння помилок. Пошук та заміна фрагментів в тексті Форматування символів та абзаців: шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзаца, міжрядкового інтервалу Алгоритм опрацювання текстового документа Вставляння графічних об’єктів у текстовий документ. Вставляння схем/діаграм Нумерування сторінок. Попередній перегляд текстового документу, друк Практична робота 7. Редагування та форматування текстового документа Практична робота 8. Вставляння графічних об’єктів та схем/діаграм у текстовий документ |
Учень описує поняття: текстовий документ; текстовий процесор; фрагмент тексту; схема/діаграма; форматування за зразком. пояснює: призначення текстового процесора; призначення схем/діаграм; описує: середовище текстового процесора; алгоритм створення текстового документа; алгоритм опрацювання текстового документа; правила введення тексту; властивості абзаців та символів; різні способи копіювання і вставляння фрагментів тексту; операції редагування і форматування текстового документа; алгоритм вставляння графічних зображень та схем/діаграм; властивості графічного зображення в текстовому документі; процес перевірки правопису в середовищі текстового процесора; алгоритм автоматизованого пошуку та заміни фрагментів у тексті; наводить приклади: об’єктів текстового документа;основні операції, що можна виконувати над текстом в середовищі текстового процесора; використання текстового процесора в навчанні; порівнює: режими роботи в середовищі текстового процесора; уміє: створювати, відкривати, редагувати та зберігати документи в середовищі текстового процесора; вводити кілька абзаців тексту з дотриманням правил орфографії, пунктуації і введення тексту; переміщувати текстовий курсор в тексті з використанням миші та клавіатури; виділяти фрагменти тексту (слово, рядок, абзац, весь документ); форматувати текст: символи (шрифт, розмір, колір, накреслення), абзаци (шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзаца, міжрядкового інтервалу); виділяти та вилучати, копіювати й переміщувати фрагменти тексту з використанням комбінацій клавіш, меню; вставляти графічні об’єкти в режимі; перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматичному режимі; нумерувати сторінки документа; здійснювати попередній перегляд текстового документа та роздруковувати текстовий документ; використовує: різні способи копіювання і переміщення фрагментів тексту; засоби пошуку й автоматичної заміни тексту; засоби перевірки правопису |
Комп’ютерні мережі (8 год) Комп’ютерні мережі та їх призначення. Поняття про мережеву взаємодію. Типи комп’ютерних мереж Поняття користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу. Локальна мережа навчального закладу. Робота з мережевими папками Поняття про глобальну мережу Інтернет. Основні служби Інтернету Поняття Всесвітнього павутиння. Поняття веб- сайту, веб-сторінки, її адреси. Гіперпосилання Робота з веб-браузером. Використання, створення та редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу Алгоритм організації пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Поняття ключового слова, пошукової системи. Простий пошук. Аналіз інформаційних матеріалів (повідомлень), знайдених в Інтернеті Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів Інтернет-енциклопедії, словники та онлайн- перекладачі Авторське право та Інтернет Правила безпечного користування Інтернетом при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) Практична робота 9. Пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті за вказаною темою.Створення списку сайтів, обраних для швидкого перегляду Практична робота 10. Робота з інтернет- енциклопедіями, словниками та онлайн перекладачами |
Учень описує поняття: комп’ютерна мережа; сервер і клієнтський комп’ютер; локальна комп’ютерна мережа; глобальна комп’ютерна мережа; всесвітнє павутиння; веб-сайт, веб-сторінка, гіперпосилання;авторське право; ключове слово називає: різні програми-браузери; основні служби глобальної мережі Інтернет; має уявлення про: користувача й сеансу користувача; адресу веб-сторінки; описує: права доступу користувача до ресурсів; правила навігації локальною мережею в середовищі операційної системи; призначення Інтернету; призначення комп’ютерних мереж, поняття мережевої взаємодії; призначення інтернет-енциклопедій, словників та онлайн перекладачів; призначення основних служб Інтернету: веб-сервісу, електронної пошти, інтерактивного спілкування; правила здійснення пошуку інформаційних матеріалів(повідомлень) в Інтернеті; правила безпечної роботи в Інтернеті при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень); уміє: відкривати файли та папки на інших комп’ютерах локальної мережі; копіювати та переміщувати дані між різними комп’ютерами мережі; запускати на виконання програму-браузер; вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки; відкривати у вікні браузера веб-сторінку із заданою адресою; створювати та редагувати список сайтів, обраних для швидкого перегляду; використовувати гіперпосилання для навігації веб-сторінками; зберігати зображення, веб-сторінки та їх фрагменти; використовувати пошукові системи для пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті; здійснювати простий пошук інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті на задану тему; аналізувати інформаційні матеріали (повідомлення), знайдені вІнтернеті; дотримуватися правил безпечної роботи в Інтернеті при пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень); використовувати енциклопедії, словники та перекладачі, розміщені в Інтернеті, у своїй навчальній діяльності |
Резерв – 2 год |