Інтелектуально-розважальна гра
Мета:
збудити прагнення учнів продемонструвати знання та вміння з інформатики;
розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях;
виховувати повагу один до одного, вчити дітей триматися перед глядачами, бути привабливими, цікавими для присутніх.
Обладнання: презентація гри; картки з текстом для друку.
Ведучий. Шановні друзі!
Розпочинаємо інтелектуально-розважальну гру „Інформатичний калейдоскоп”. Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме з дитинства слово. Хто із вас не тримав в руках цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як змінюються в ній форми і кольори загаткових скелець! В нашій грі теж змінюватимуться кольори-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції, які мають такі чудові назви: „Словесна”, „Художня”, „Друкарська”, „Ерудит”, «Загадкова», «Музична». І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного.
А тепер познайомтесь із учасниками. Кожна команда зараз представить себе, назве свій девіз та продемонструє свою емблему .
(Виступи команд)
Ведучий:Вітаємо і бажаємо успіху!
Гра починається! Клейдоскоп починає крутитись!
Перша зупинка „Словесна”
Ведучий: На цій станції зупинилися найкращі знавці термінів інформатики. Я, впевнена, що ви дуже гарно справитесь із завданням, яке буде зараз оголошено.
Перед вами комбінації букв. Вам потрібно скласти з них терміни з інформатики та пояснити їх значення.
Відповіді: сайт, монітор, кілобайт, процесор, папка, принтер, дискета, джойстик, модем, антивірус.
(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)
Ведучий: Назва станції говорить про те, що на ній зупинилися ті, хто вміє малювати. Слухаємо уважно завдання.
Завдання: за 5 хвилин намалювати букет квітів. Чим більше квітів, тим краще.
Ведучий: Поки представники команд виконують завдання проведемо вікторину з глядачами.
Запитання
З чого складається комп’ютер?
Як використовується коп’ютер?
Чи є у комп’ютера пам'ять?
Які є пристрої введення?
Які бувають монітори?
Для чого призначений принтер?
Яка програма служить для підготовки документів, ділових паперів?
Скільки клавіш на клавіатурі?
(Самому активному учаснику вручається приз, підведення підсумків конкурсу )
Ведучий: Назва станції „Ерудит”. Що означає це слово? Ерудит — це людина, яка має глибокі всебічні знання, людина, яка начитана, котра багаато занає. Виходячи з цього, ви розумієте, які учасники зупинились на станції під такою назвою. Яке ж завдання їх чекає? А ось таке: команди заздалегідь одержали завдання. Кожен з них повинен був підготувати по 5 запитань для своїх суперників.
Якщо на запитання не вівдповідає одна команда, відповідь може дати інша. Виграє той, у кого найбільше правильних відповідей. Будьте уважні. Отже, починаємо.
(Підведення підсумків конкурсу „Запитання”)
Ведучий: За 5 хвилин потрібно у текстовому редакторі надрукувати текст. Відкрийте конверти і розпочинайте. В кого текст буде складатися з більшої кількості слів, той переможе. Увага звертається на розділові знаки та помилки.
Текст для друку
Сойка
Сойка — птах невеликих розмірів, масою 200 г. Забарвлення строкате, рудувато-коричневе. На крилах має яскраві голубі смуги .
Сойка — осілий птах. Живиться жолудями, горіхами, ягодами, а навесні і влітку — комахами, іноді яйцями і пташенятами дрібних птахів, дрібними гризунами, жабами.
Гніздо сойка будує на деревах, з тоненьких гілочок, трави, корінців. В кінці травня самка відкладає 5-6 яєць. Насиджують яйця обидва птахи. Через 16-17 днів вилуплюються пташенята. Батьки турбуються про них протягом 3 тижнів. Після вильоту пташенят, птахи утворюють сімейні зграйки і кочують по лісах у пошуках їжі.
Сойка— корисний птах. Сприяє поширенню насіння дерев, ховаючи в землю про запас жолуді, горіхи, які згодом проростають. Цих птахів потрібно охороняти.
Ведучий: Поки представники команд виконують завдання ми розгадаємо кросворд.
|
|
І |
Н |
Т |
е |
Р |
н |
е |
Т |
|
|
|||||
|
А |
Н |
І |
М |
А |
Ц |
І |
Я |
|
|||||||
Д |
Е |
Ф |
Р |
А |
Г |
М |
Е |
Н |
Т |
А |
Ц |
І |
Я |
|||
|
П |
О |
К |
А |
З |
|
|
|
||||||||
Т |
Р |
Е |
К |
Б |
О |
Л |
|
|
||||||||
|
М |
Е |
Р |
Е |
Ж |
А |
|
|||||||||
Д |
Р |
А |
Й |
В |
Е |
Р |
|
|||||||||
Б |
І |
Т |
|
|||||||||||||
М |
У |
Л |
Ь |
Т |
И |
М |
Е |
Д |
І |
А |
||||||
|
Д |
И |
С |
К |
Е |
Т |
А |
|
||||||||
|
С |
Л |
А |
Й |
Д |
|
Запитання.
Всесвітня глобальна мережа. (Інтернет)
Переміщення об’єктів на екрані. (Анімація)
Оптимізація дискового простору, упорядкування кластерів, які належать до одного файла. (Дефрагментація)
Демонстрація слайдів. (Показ)
Аналогічний до мишки пристрій у портативних комп’ютерах. (Трекбол)
Комп’ютери з’єднані між собою лініями зв’язку. (Мережа)
Програма, яка управляє роботою окремих зовнішніх (периферійних) пристроїв ПК. (Драйвер)
Найменша одиниця пам’яті комп’ютера. (Біт)
Поєднання різних форм подання інформації: текстових, графічних, звукових і відео форматів даних, ефектів анімації, елементів керування. (Мультимедіа)
Гнучкий магнітний диск. (Дискета)
Складова частина презентації. (Слайд)
(Самому активному учаснику вручається приз, підведення підсумків конкурсу )
Ведучий: Зараз ми зупинимось на станції»Загадковій». Конкурс «Вірю— невірю». На подані твердження ви повинні вітповіти «так» якщо вважаєте, що твердження правильне і «ні» — якщо не правильне.
Біт — найменша одиниця вимірювання інформації.(Так)
Програма WinRar є антивірусною. (Ні)
Програми Блокнот, Word Pad, Microsoft Word є тестовими редакторами. (Так)
З англійської мови Windows перекладається як вікна. (Так)
Пристрій для підключення до мережі Internet називається принтер. (Ні)
Алфавіт двійкової системи числення складається з двох цифр: 0 та 1. (Так)
Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора називається піксель. (Так)
Word — це операційна система.(Ні)
Ярлик — це об’єкт призначений для зберігання вилучених об’єктів. (Ні)
Редагування тексту – це змінювання зовнішнього вигляду тексту. (Ні)
Ведучий: І нарешті ми доїхали до останньої зупинки. Назва її „Музична”. Кожна команда задалегіть підготувала номер художньої самодіяльності. Давайте подивимося як справилися з цим завданням наші учасники.
(Виступи команд)
(Підсумки конкурсу)
Отже, зупинки закінчились, калейдоскоп зупинився.
Журі підводить підсумки, визначає переможця.
Ведучий: Ми щиро вітаємо наших переможців. А тим, хто не виграв, бажаємо в наступній грі перемогти!